Kontakta oss gärna om du vill skapa tillväxt tillsammans med oss.
Vi söker löpande nya uppdragsgivare, samarbetspartners och medarbetare.

Tillväxtbolaget ska sätta fart på Offside Press annonsaffär

12 december 2019

Samarbetet med Tillväxtbolaget ska öka koncernen Offside Press annonsaffär.

Offside Press, som bland annat ger ut magasinen Filter, Offside och tidningen Skriva drar i gång ett samarbete med säljbolaget Tillväxtbolaget som jobbar mot mediesektorn. Genom samarbetet hoppas Offside Press kunna erbjuda fler annonsformat vilket i sin tur ska ge positiv effekt på affären.

– I dag gör vi så mycket mer än print. Den digitala läsningen, podcast och den nära relationen med läsarna via event blir en allt viktigare del av verksamheten. Med tanke på att vi utökat verksamheten så mycket de senaste åren måste vi också stärka säljorganisationen så att vi kan utveckla våra erbjudanden i samma takt, säger Anna Falck, vd för Offside Press AB.

Tillväxtbolaget, vars grundare och ägare är Johan Wictorin och Niklas von Sterneck, välkomnar samarbetet:
– Vi har med intresse följt Offside Press olika varumärken i många år och är väldigt glada för att vi nu funnit vägar fram till ett gemensamt samarbete. Med så pass starka varumärken, i kombination med ett starkt intresse för innehållet, kommer hela Tillväxtbolaget känna engagemang för att arbeta med detta uppdrag och utveckla affären, säger Niklas von Sterneck i ett pressmeddelande.

Nils Rönnberg Vesterlund och Henning Wideberg Blix, vilka i dag arbetar som säljare på Offside Press, kvarstår i sina roller och kommer framöver att arbeta tätt med Tillväxtbolaget.

Niklas von Sterneck