Tillväxtbolaget erhåller Kupés säljuppdrag
4 januari 2011Tillväxtbolaget utökar med ny uppdragsgivare. Nu tar bolaget över säljuppdraget för tidningen Kupé, SJ:s livsstilsmagasin med en upplaga på 120 000 exemplar.
– Ett riktigt drömuppdrag, säger Niklas von Sterneck och Johan Wictorin, grundarna av Tillväxtbolaget.
Nordiska Tidningsbolaget tog våren 2009 över Kupé som uppdrag och har sedan dess gett tidningen ett stort och prisat redaktionellt ansiktslyft. Tidningen har inte bara ökat antalet läsare. Kupé har också vunnit annonsörernas hjärtan.
– Vi producerar i dag Kupé på samma villkor som andra kommersiella magasin. Därför måste också Kupé hålla högsta redaktionella kvalité, säger Håkan Lövström, vd för Tidningsbolaget. Nu vill vi tillsammans med Tillväxtbolaget utveckla Kupé vidare och bland annat hitta flera strategiska samarbeten. Den erfarenhet som finns i Tillväxtbolaget är oerhört värdefull för oss.
Niklas von Sterneck ser nya annonssegment öppna sig i framtiden. – Magasinet håller i dag sådan hög klass att de stora varumärkesannonsörerna också vill synas i tidningen, säger han.
Övertagandet genomfördes den 1:a januari 2011 och i samband med det förstärks Tillväxtbolagets säljstyrka med Jeanette Gustafsson.
Kontakta oss gärna för mer information.