Springtime Group inleder samarbete med Tillväxtbolaget
5 januari 2017Springtime Group AB och Tillväxtbolaget inleder ett samarbete där Tillväxtbolaget tar över all annons- och sponsorförsäljning för Springtime Groups medier, resor och events.
– I vårt arbete med att effektivisera, förbättra samt skapa en tryggare försäljningsorganisation har vi kommit fram till att den bästa lösningen för oss är att hitta en extern leverantör, säger Springtime Group AB:s vd Patrik Yderberg. Hittills har vi arbetat med olika lösningar för våra olika affärsområden och det ändrar vi nu på genom detta avtal.
Samarbetet innebär att all annons-, sponsor- och partnerförsäljning gällande samtliga Springtime Groups varumärken kommer att skötas av Tillväxtbolaget.
– Att vi valt Tillväxtbolaget som leverantör blev efter ett antal möten en självklarhet. Tillväxtbolaget har bevisligen levererat bra resultat och de arbetar redan med flera varumärken inom samma nisch som vi. Detta ger synergier i försäljningsarbetet som vi inte kan uppnå på egen hand, säger Patrik Yderberg. Det som blev avgörande var dock att vi vet att vi nu får en partner som kan leverera en trygg, heltäckande samt modern försäljningslösning som spänner över alla våra områden – vare sig det handlar om en kreativ paketeringslösning, ett partnersamarbete eller ren annonsförsäljning.
– Vi är stolta över förtroendet och ser verkligen fram emot att samarbeta med Springtime Group och representera deras starka varumärken. Vi är imponerade av vad de byggt upp och ser fram emot att utveckla affären tillsammans framöver, säger Johan Wictorin, Tillväxtbolaget.
Roger Lundqvist, säljare och projektledare på Runner’s World, jobbar vidare med Runner’s World, men från och med den 1 januari under Tillväxtbolagets flagg.
Tveka inte att höra av er om ni önskar mer information.