Kontakta oss gärna om du vill skapa tillväxt tillsammans med oss.
Vi söker löpande nya uppdragsgivare, samarbetspartners och medarbetare.

Brick och Tillväxtbolaget startar nationellt säljbolag

27 september 2012

Den svenska marknaden för digitala utomhuskampanjer växer explosionsartat. Nu inleder den ledande aktören Brick Digital och säljbolaget Tillväxtbolaget ett samarbete för att ge kunderna ett samlat erbjudande.

– Det innebär att det blir ännu lättare för lokala skärmägare och mediebolag att ta del av de nationella annonskampanjerna, säger Alexander Jansson, delägare i Brick Digital.

Marknaden för digitala storbildsskärmar har under lång tid varit fragmentiserad och bestått av mindre ägare. Men under senaste året har allt fler ägare anslutit sig till Sveriges största annonsnätverk för storbildsskärmar, Brick Network. Det har även medfört att många nationella annonsörer flyttat över medieinvesteringar till nätverket.

Nu ska erbjudandet stärkas ytterligare för att möta det ökade kundtrycket. Brick Digital, som står bakom Brick Network, och Tillväxtbolaget inleder ett samarbete där Brick Digital fortsättningsvis ska fokusera på teknisk utveckling och att utöka antalet skärmar medan Tillväxtbolaget tar över säljfunktionen.

– Tillväxtbolaget har rätt resurser och stor erfarenhet av mediebranschen. De ska bygga upp den säljorganisation som befäster Brick Networks roll som det självklara valet för medieköparen av digital utomhusreklam i storformat. Det här är en jättesatsning för att serva våra kunder, säger Alexander Jansson.

Alexander Jansson kommer under en övergångsperiod lämna över hela säljansvaret på Tillväxtbolaget, för att därefter arbeta med vidareutvecklingen av Brick Network tillsammans med andra delägaren Joel Fredman Klockar.

– Vi ska göra det enkelt och priseffektivt för annonsören att köpa många skärmar av olika storlek. Brick Network är oerhört kvalitetssäkert. Det är både snabbt och flexibelt, säger Niklas von Sterneck, vd för Tillväxtbolaget.

Om Brick Digital

Brick Digital representerar idag det största nätverket av digitala storbildsskärmar utomhus i Sverige. Genom Brick Digitals onlinebaserade nätverk "Brick Network" kan annonsörerna bistås med skräddarsydda kampanjupplägg, filtrera fram skärmar efter städer och skärmmiljöer, samt se kampanjens pris, möjliga kontakter, antal visningar och körtid. Brick Digital jobbar för att ständigt driva utvecklingen av det digitala OOH-segmentet och ena den digitala utomhusmarknaden. Målet är att genom kvalitetssäkerhet och enkelhet attrahera fler medieköpare att placera sina medieinvesteringar genom nätverket.

Kontakta oss för mer information.

Niklas von Sterneck